TÜM YAZILAR


ZİHİNSEL OLARAK GÜÇLÜ İNSANLARIN YAPMADIĞI 13 ŞEY - AMY MORIN



Bir araştırma yaparken tesadüf karşıma çıkan ve beğendiğim bir kitabı paylaşmak istedim. 
Bu kitap Google kitaplarda karşıma çıktı ve kitabın ilk bir kaç bölümünü okumanıza izin veriyor olması süperdi. 
Beğenmezsen satın almıyorsun ki, ben sırf yazarına destek amaçlı beğenmesem de aldığım kitaplar olmuştur. 
Yazarlar hep yazsınlar ki farklı fikirler, bakış açıları ve farklı duygular ile karşılaşalım istiyorum. 

Aklıma gelen şu oluyor hep, çok eski **zamanlarda insanların aydınlanmasını ve kitaplar okumasını istemiyorlarmış ve kitap okumaları yasaklanıyormuş.
İnsanlarda geceleri mum ışığında kitaplar okuyorlarmış..
Ve insanların parmak uçlarında mürekkep görürlerse direk öldürülüyorlarmış, okuma isteğimi hissettim zamanlarda hep bu düşünce aklıma geliyor, bir de okumak yasak olsaydı..
Neyse ki sadece hafta sonları sokağa çıkma yasağı yaşadığımız bir Covid-19 dönemi ile karşı karşıyayız. 

**Çok eski zamanlarda dedim sizinle tam zamanı paylaşmak isterdim ama Google amca ile arama yaptığımda karşıma çıkan sonuçlardan çoğu zaman memnun olamıyorum. 
Ya herkesin dediğinin aksine beni iyi tanıyamıyor, bu kadar saçma ve farklı şeyler araştırıp okursam olacağı bu muydu?
Ya da gerçekten çok ticari kaygı ile işlerini yürütüyor artık. Bazı aratmalar yaptığımda "Mürekkep lekesi elden koltuktan halıdan nasıl çıkar gibi çoğu reklam içerikli" sayfalar ile karşılaşıyorum. 
Yani Google amca zahmet edip o güzelim yapay insan üstü zekan ile ne dediğimi bir anlasan?
Çünkü artık Google arama motoruna öyle saçma şeyler yazıyorum ki benim istediğimi anlasın ve benim karşıma çıkarabilsin diye baya komik olabiliyorum. Ve zaman zaman kendime gülüyorum. 
Mesela size o dönemi söyleyebilmek için arattığım en son cümle şöyleydi :)
" kitap okuyorlar diye parmağında mürekkep izi olanları öldürdükleri yıllar"
Hani bu Google amca bizi anlıyordu? Her şeyimizi tahmin ediyordu? 
Benim bu çok eski zamanları bulmam için yeniden kütüphanelere mi dönmem gerekiyor acaba?
Parmağımda mürekkep izleri mi olmalı acaba? Düşünmekten kendimi alamıyorum. 
Kitapları koklamayı da özlemedim değil nasılsa!


Neyse konuyu çok dağıtmadan yazımın en başında söylediğim
Zihinsel Olarak Güçlü İnsanların Yapmadığı 13 Şey kitabının ilk sayfalarına ulaşabileceğiniz linki aşağıda paylaşıyorum. 
Beğenirseniz sokağa çıkma yasağının olduğu bu çirkin virüs Covid-19 lu günlerde, online satın alma seçeceğini de aynı link içerisinde bulabileceksiniz neyse ki.. 

Yasaklı günlerinizin güzel geçmesi dileklerimle.. 

Linke ulaşmak için Tıklayınız!

0 yorum:

 

Design by Event Faculty

sayfa sonu

Diğer yazılar için minik ok işaretlerini takip etmelisin!