TÜM YAZILAR


LEO BURNETT




Wikipedia bilgilerine göre

Michigan üniversitesinde gazetecilik eğitimi almıştır
Time tarafından 20. yüzyılın en etkili 100 ismi arasında gösterilmiştir
Leo Burnett, 5 Ağustos 1935 tarihinde, sadece 3 çalışanı ve 3 müşterisiyle ilk ofisinin kapılarını Chicago’da açmıştır. Üstelik ekonomik krizin tam ortasında... Ajansın resepsiyonunda bir kase elma ile karşıladı konuklarını Leo. Ekonomik kriz ortamında ajansın fazla yaşayamayacağını düşünenler, bu bir kase elmaya bakıp Leo Burnett’in elmaları ikram etmek yerine çok yakında sokakta satmak zorunda kalacağını söylediler. Ama bu düşünceleri doğru çıkmadı. Hem de 1935’ten bu yana... “İstisnasız dünyanın en iyi reklamını üretmek” prensibinden asla vazgeçmeyen ve her zaman büyük düşünen Leo Burnett, yarattığı markalarla kısa zamanda Amerika’da ve ardından dünyada adını duyurdu. Marlboro Man, Tony The Tiger, Pillsbury Doughboy ve daha pek çok markanın ölümsüz ikonunda Leo Burnett’in imzası var… Bugün Leo Burnett, 83 ülkede 93 ofis ve 8000’den fazla çalışanıyla dünyanın en büyük reklam hizmetleri ağından biri. 






















Leo Buɾnett diyoɾ ki:
Biɾ üɾün hakkında söylenecek sihiɾli sözcükleɾ bulmak, böylece insanlaɾın ilgisini çekebilmek, onlaɾda üɾün hakkında meɾak uyandıɾmak ve sonucunda onlaɾı üɾünü almak iςin ikna edebilmek geɾçek biɾ sanattıɾ. 

En başaɾılı olduğumuz çalışmalaɾın çoğunu hakkında hiçbiɾ şey bilmediğimiz alanlaɾda yaρtık. Ya da en azından şöyle diyebiliɾim; üzeɾinde çalışmaya başlayana kadaɾ, o konulaɾ hakkında biɾ şey bilmiyoɾduk


Leo Burnett sözleri 

*Reklamı planlamadan, satışı planlayın. 
*Basit yapın. Hatırda kalır olsun. Kendisine bakmaya teşvik edici olsun. Okuması eğlenceli olsun. 
*Yaratıcılık, bildiğiniz iki şeyi bilmediğiniz bir şekilde birbirine bağlamaktır. 
*Hata yapmaktan vazgeçeceğine dair yemin etmek çok kolaydır. Yapmanız gereken fikir sahibi olmaktan vazgeçeceğine dair yemin etmek. 
*Yaratıcı fikirler, en iyi eğlenceli bir ruha sahip dükkanlarda gelişir.


Leo Burnett' bazı Reklamları;
Marlboro


Binbirçiçek Bal



Barınak Gönüllüleri Derneği (Kont Yardımlarınızı Bekliyor)




Bilyoner


Crysler


 İstanbul Oyuncak Müzesi – Eski dostuna süpriz yap


Virgin Radio  





Mc Donalds Dondurma 






YARATICILIĞIN İNSAN DAVRANIŞINI DEĞİŞTİRME GÜCÜ VARDIR
HumanKind, pazarlamayla, reklamcılıkla ya da markaların vaatleri ile ilgili bir çalışma sistemi değil.HumanKind, insanlarla, onların gerçek davranışlarıyla ve markaların varlık sebepleriyle ilgilenen bir felsefe. İnsanların hayatındaki gerçeklerden hareket ederek, onlara anlamlı gelecek hikayeler kurgulamak ve anlatmak işi de denebilir.

En basit haliyle, insanların gerçek ihtiyaçlarına dokunan ve yanıt vermeyi hedefleyen bir pazarlama yaklaşımı.


Leo Burnett'te, markalar için daima insanlara anlamlı gelecek varlık sebepleri bulmaya çalışırız. Bize göre, varlık sebebi olmayan bir marka, asla tam anlamıyla anlaşılamaz ve benimsenemez.


Sadece kuvvetli varlık sebepleri olan markalar insanların hayatındaki değişimin öncüsü olma ve insanların duygularını, düşüncelerini ve davranışlarını değiştirme gücüne sahiptir.


Leo Burnett olarak bizim marka varlık sebebimiz, insanları harekete geçirecek en iyi fikirlerin yaratıcısı olmaktır.




 

Design by Event Faculty

sayfa sonu

Diğer yazılar için minik ok işaretlerini takip etmelisin!