TÜM YAZILAR


Danimarkalı Kız - The Danish Girl (İmdb 6,9 - 2015) Yönetmen : Tom Hooper Oyuncular : Eddie Redmayne - Alicia Vikander - Matthias Schoenaerts

Not : Çok ağır spoiler içerir!


Ne olmak istiyorsan o olarak ölebilir misin?

Filmin bitiminde içimden gelen tek cümle bu oldu ve deli gibi yazma isteği doğdu...

Danımarkalı Kız Adı Lili
Hikayesinde kendimi nereye koyacağımı bilemedim, Lili Gerda ve Hans
Güzel bir üçlü oluşturdular benim hayatımda.
Ben Lili'yi çok sevdim.

Filmin yönetmeni bu filmi yaparken ne duygular vermek istediyse hepsini öyle güzel ve derin aldım ki!
İnsan hedefleri uğruna ölebilmeli, kimsenin umurunda olmasa da kendi istediği herşeyi olabilmek ve istediği herşeyi yapabilmek...
Eddie Redmayne'yi  daha önce de 'Theory of Everything' de izlemiştim ve oyunculuğu üzerine rolün içine girip size yaşatma becerisine söylenebilecek nokta bir hata bulamıyorum. (Ki Oscar dahil birkaç ödülünü de daha sonra bu film ile topladı)
Çok beğeniyorum tabii ki ve bu sene Oscar ödülünde başarılı olmasını istiyorum.

Daha nice filmlerde oynamalı ve ödülünü almalı.

Gerda'nın yerinde ben olsaydım ne yapardım dediğimde, ne yapardım bilmiyorum.
Gerda'nın en doğru şeyi yaptığını bir süre sonra düşünmekten kendimi alamadım.
Yapılabileceklerin hepsini yaptı Gerda... 
Ve Lili kendini çoktan beri biliyordu. En iyisini yaparak ona destek oldu!

Film ilerlerken kendi duygularımı dondurup Gerda'nında Lili'nin de duygularına hakim olmaya çalıştım. Hem onları anlamak hem de filmin akışında nefesimi tutarak izlemek oldukça değişik bir deneyimdi.
En beğendiğim filmler listeme hemen girdi.
Film izlediğimde deli gibi gülerken, sahneler değiştiğinde çok derin ağlama krizlerine de girdim.
En olmadık yerlerde belki ağladım fakat rollerini öyle iyi yapıyorlardı ki.
Sanırsın Lili Elbe geri gelmiş.
Evet geri gelmiş diyorum çünkü böyle birisi var ve onun hayatından esinlenilmiş bir film ile karşı karşıyayız.
Yani Dünya'daki ilk transeksüel!
Filmde bir de Einar karkteri var.
Aslında Einar'ı da çok sevmeme rağmen o kendini sevmediği için bizde onu öldrdük ve Lili'ye hayat verdik.
Dönemin çok iyi ressamlarından olarak kalan Einar artık yok. 
Çünkü Lily o resimleri yapanın aslında Einar olduğunu düşünür ve resim yapmaktan vazgeçip, kadın olmayı seçer!
Tamamen kendi kararıyla ve evli olduğu çok sevdiği karısı Gerda'nın da desteği ile 
Lili olma yolunda ilerler. 
Sonunda ne mi olur?
Gerçek Lily kendi bebeğini doğurma hayaliyle yaşamış.
Bakalım filmdeki Lily bize neler sunar.
bu Kadar spoiler yeter diyorum.

İmdb puanı düşük olabilir. Fakat 6,9 - 7,5 arasında öyle çok film varki muhteşem diyebileceğim. İmdb ve puanlama ile ilgili birşey konuşmak istemiyorum maalesef.

Hadi filmi izlemediyseniz izleyin. 
İzlediyseniz düşüncelerinizi yazının devamında bulunan yorumlara yazın.
Lütfen bir iki film önerinizi de sonuna eklemeyi unutmayın.
Güzel filmelere her zaman açım ve açığım.
Film kapılarınızın hiç kapanmaması dileğiyle.








 

Design by Event Faculty

sayfa sonu

Diğer yazılar için minik ok işaretlerini takip etmelisin!