TÜM YAZILAR


DAVID (Maccenzie) OGILVY TASARIMLARI - "Reklam Dünyasının Kralı"


TASARIMLARDA DAVID OGILVY

Doğum tarihi: 23 Haziran 1911, West Horsley, Birleşik Krallık
Ölüm tarihi ve yeri: 21 Temmuz 1999, Château de Touffou, Bonnes, Fransa
Eş: Herta Lans (e. 1973–1999), Melinda Street (e. ?–1955)
Ebeveynler: Francis John Longley Ogilvy, Dorothy Blow Fairfield
Kardeşleri: Francis Ogilvy

David Ogilvy 23 Haziran 1911'de West Horsley, İngiltere'de doğdu. Babası, bir finansal broker ve klasik bilim adamı olan John Longley Ogilvy ve annesi de Dorothy Blew Fairfield idi.
Eastbourne'daki St Cyprian's School'da okudu. Daha sonra, burs kazandığı Edinburgh Fettes College'da okudu. 1929'da, Oxford'da Mesih Kilisesi Tarihinde tekrar burs kazandı. Bununla birlikte, kendisini çalışmalara ilgisiz buldu ve bu nedenle 1931'de Hotel Majestic'te çırak olarak çalışmak için Oxford'dan ayrıldı.
Bir yıl sonra İskoçya'ya gitti ve basınçlı ocak satan, kapıdan kapıya bir satıcı oldu. İşveren bu konuda çok iyi olduğunu fark etti ve satıcıları için bir kullanım kılavuzu yazmasını istedi. “Fortune” dergisinin editörleri tarafından daha sonra “bugüne kadar yazılmış en iyi satış talimatı kılavuzu” olarak adlandırılan “AGA Tencere Satış Teorisi ve Uygulaması” yazdı
-->
El kitabına dikkat çeken David Ogilvy, Londra Reklam Ajansı Mather & Crowther'de muhasebe yöneticisi olarak görev aldı. Daha sonra, ajansını New Jersey’de George Gallup’ın “İzleyici Araştırma Enstitüsü” nde çalışmak üzere bir yıllığına ABD’ye göndermesi için ikna etti.
II. Dünya Savaşı sırasında, Washington D.C'deki İngiliz elçiliğinde İngiliz İstihbarat Servisi için çalıştı. Burada diplomasi ve güvenlik konularında analiz ve önerilerde bulundu. Üstleri Ogilvy’in analiz, insan davranışı, tüketim, vb. Becerilerinden etkilendi.
Savaştan sonra, çalışmalarını psikolojik olarak boşa harcadı. Bu yüzden Pennsylvania'da bir çiftlik satın aldı ve karısı Amish'in arasında huzur ve bol atmosferin tadını çıkarmak için birkaç yıl orada yaşadı. Ancak, bir çiftçi olarak sınırlarını fark ettiğinde, Manhattan'a taşındı.
1948'de, arkadaşları Mather ve Crowther'in desteğiyle kendi reklam ajansını kurdu. Başlangıçta, Ogilvy'in çok az fonu vardı ve bir süredir müşterileri almak için de mücadele etmek zorunda kaldılar.
Varlığının ilk yirmi yılında, ajansı Lever Brothers, General Foods ve American Express gibi şirketlerden ve diğer tanınmış şirketlerden görev aldı. En büyük başarılarından bri, ABD'de en çok satılan sabun haline gelmesine yardımcı olan Dove sabunuyla bir reklam 

kampanyasıydı.
David Ogilvy’nin ilkesi, mevcut müşterileri ile başarılı olmak ve daha büyük ve daha iyi müşteriler elde etmek için onlar için önemli çalışmalar yapmaktı. Rolls-Royce ve Shell gibi büyük müşterileri elde etmesine yardımcı olan ilk kampanyalarında oldukça başarılıydı.
Ogilvy ajansını 1965 yılında uluslararası bir Ogilvy & Mather şirketi oluşturmak için Mather & Crowther ile birleştirdi. Yavaş yavaş dünya çapında genişlemeye başladı ve dünya çapında oldukça fazla ün kazandı.
1973 yılında Ogilvy & Mather'in Başkanı olarak emekli oldu ve Fransa'ya geçti. Halen şirket ile irtibatta kaldı ve günlük faaliyetleri ile artık ilgilenmese de bu konuda bilgilendirildi.
1980'lerde emeklilikten ayrılmaya karar verdi. Şirketinin Hindistan'daki ofisinin başkanlığını devraldı. Aynı zamanda, tüm dünyadaki şubelerini ziyaret etti ve şirketi resmi toplantılarda da temsil etmeye devam etti.
1989'da, Ogilvy Group, Sir Martin Sorrell'in sahibi olduğu WPP tarafından satın alındı ve David Ogilvy, icracı olmayan başkan olarak seçildi. Üç yıl boyunca görevde kaldı.

Sadece 'AGA fırınını Satış Teorisi ve Uygulaması' adlı bir kullanım kitapçığı olan ilk çalışması, kariyerinde dönüm noktası olduğunu kanıtladı, zira bir kapıdan başkasına hesap yöneticisi olarak işe başladı. kapı satıcısı.
Genel bir reklamcılık yorumu olan 'Bir Reklam Adamının İtirafları' (1963), David Ogilvy'nin en iyi eseri olarak kabul edilebilir. Ayrıca, bu alanda çalışmak isteyen insanlar için en iyi kitaplardan biri olarak kabul edilir. 2008 yılına kadar, dünya çapında yayınlanan bir milyondan fazla kopyası vardı. Bir reklam ajansını yönetmek, müşterileri almak ve yönetmek, harika kampanyalar oluşturmak, iyi televizyon reklamları yapmak, vb. Hakkında ayrıntılı talimatlar verdi.

"güçlü bir metin nasıl yazılır?"
Ogilvy bu bölümü şöyle ele almış. başlık ve ana metin yazısı diye. başlık hakkında bilgiler vermiş. bunları madde şekilde sıralamış. örnek vermek gerekirse; önemli olan başlıktır. kime hitap ediyorsanız mutlaka onunla ilgili bir söz geçmeli. uzun vaadleri bırakın daha kısa ve net olmalıdır. bunun gibi daha önemli cümleler kitapta geçmektedir.
ana metin yazısında aslında metnin uzun veya kısa olması tamamen ürüne bağlı olduğunu söylemiştir. eğer ürün hakkında ayrıntılı bir şey varsa metin uzun olabilir. ama ürün hakkında yazılabilecek bir şey yoksa metin kısa olmalıdır. buna örnekte; bir sakız reklamı gibi. uzun ne yazabilirsiniz. ürün bellidir.
ana metin yazısında maddeler halinde yazmamış. ama ben size yazdığı ana metin hakkında birkaç bir şey yazmak istiyorum.bunlar; "tamda , gibi, bir de " gibi benzetmelerden kaçının. üstünlük sıfatlarından, genellemelerden ve basmakalıp sözcüklerden kaçının.bana göre en doğru sözü bu, kesin bir bilgi, coşkulu, dostça ve akılda kalır. sıkıcı olmayın. gerçeği söyleyin ama gerçeği çekici kılın.bunun gibi daha önemli bilgi içeren cümleleri bulunmakta.
ve son söz olarak şunları eklemek istiyorum. bu kitap 1963 yılında çıkmış bir kitap. kitabın önsözünde ogilvy bu kitabı yazalı çok olduğunu bazı kuralların artık bugün uygulanmadığını söylemişti. Ki söylediklerinde haklı bazı yönlerden reklamcılık artık çok değişti ve farklılaştı. bu kitabı okumak isteyenlere tavsiyem o günün şartlarını düşünerek okuyalım bize daha faydalı olacağına eminim.
kapanışımızı da kitaptan bir cümle ile bitirelim o zaman.
"iyi metin yazarları, eğlendirici olmaktan her zaman kaçınır. onların başarısı, satışı arttırdıkları ürünlerin sayısı ile ölçülür."
1. “Yeni bir müşteri kazanmanın en iyi yolu, halihazırdaki müşterileriniz için müstakbel müşterilerinizi cezbedecek reklamlar yapmaktır.”
2. “En önemli karar, ürününüzü nasıl konumlandıracağınızdır.”
3. “Bizim işimiz yeteneklerin aktarımını gerektirir ki inançlarıma göre yetenek daha çok uyumsuz, aykırı ve asilerde bulunur.”
4. “Kadınların satın aldığı ürünlerin reklamlarını erkeklerin yazmasına izin vermeyin.”
5. “Şirketinizde kendinizden daha büyük adamlar çalıştırırsanız bir devler şirketi olursunuz.”
6. “Yeniliği destekleyin. Değişim can damarımız, durağanlık ölüm çanımızdır.”
7. “Dahilere tolerans gösterin.”
8. “Her reklam birleşik sembole katkıda bulunmalıdır, o da marka imajıdır.”
9. “İskoçların hep dediği gibi “çok çalışmak insanı asla öldürmemiştir”. insanlar çok çalışmaktan değil sıkıntıdan ölürler.”
10. “Düzenli olarak fiyat kırmak tüketicinin ürüne duyduğu güveni azaltır, devamlı iskonto yapılan bir ürünün arzulanır olması mümkün mü?”
11. “Yangın söndürücü reklamı yapıyorsanız işe yangınla başlayın.”
12. “İnsanları ofisinizde ağırlamayın, bu onları ürkütür. Bunun yerine onlarla kendi ofislerinde görüşün.”
13. “Bir marka ürünün niteliklerinin yani adının, ambalajının, fiyatının, tarihinin, şöhretinin ve reklamının soyut bir toplamıdır.

--> Reklam efsanesi David Ogilvy’nin yaratıcı satışçılığının bazı sırlarına bakalım. Reklamcılara mesajlarını oluştururken bu dört temel ilkeyi takip etmelerini tavsiye etmiştir: Yaratıcı deha. Pazarlamacılar, hedef kitlesinin dikkatini çeken ve satış yapan dahice konseptler bulmalıdır. Ogilvy, “büyük fikir’in bir savunucusuydu – hedef kitlenizin hayal gücünü yakalayan ve ürününüzü (ya da kendinizi) ünlü yapan unutulmaz bir konsept. Araştırma. Ogilvy “boş lafların” gücüne inanmazdı. Onun reklam metni titizlikle gerçeklere dayanıyordu, ve tüm reklam kampanyasını oluşturabileceği bir ürün hakkında inanılmaz bir gerçeği ortaya çıkarmak için dikkatlice araştırma yapardı. Gerçek sonuçlar. Ogilvy, bir reklamın kalitesini, ürünü satmadaki başarısıyla değerlendirilmesi gerektiğine inanırdı. Her zaman bir reklamın sonucunu test edin ve satmıyorsa, işe yaramasını sağlamak için gerekli değişiklikleri yapın. Bu, basılı reklamlar, banner reklamlar, web sitesi, blog yazıları veya ürünü veya markayı pazarlayan herhangi bir şey için geçerlidir. Profesyonel disiplin. Reklam yöneticileri yaratıcı alanda amatör olmamalıdır. Becerikliliğe önem vermelidir, yeni nesil reklamcıları eğitmek için programlar geliştirmeleri gerekir. Benzer şekilde, herhangi bir şeyi tanıtma konusunda başarılı olmak istiyorsanız, mümkün olan en iyi kampanyaları oluşturmak için kendinizi adayın, aksi takdirde hiçbir şey elde edemezsiniz. Başarılı bir metin yazarı olmak için, sadece nasıl yazılacağını öğrenmek için saatlerinizi harcamakla kalmayıp, aynı zamanda yazdığınız metnin başarılı sonuç elde edeceğinden emin olmak için her zamankinden daha fazla araştırma yapmanız gerekir. Bir ürünü detaylıca incelemezseniz ve onu benzersiz kılan şeyi bulamazsanız, asla akıntıya kapılmaktan kurtulamazsınız. Bugün insanlar emtia ve spesifik ürün hakkında konuşuyorlar. Emtia sıradan bir üründür. Spesifik ürün ise onu benzersiz ve münhasır kılan özelliklere sahiptir. Harika bir reklam yazarı, sıradan bir ürünü alabilir ve onu farklı ve daha iyi kılan özelliklerini göstererek spesifik bir ürün olarak öne çıkmasını sağlayabilir. Bunu yapmanın yolu ürün üzerinde bir hikâye bulmaktır, ve bu beceri gerektirir. Belki de balık yağı takviyesi satıyorsunuz. Örneğin, balık yağınızın İzlanda’nın derin sularında yaşayan ve daha iyi Omega-3 sağlayan eşsiz bir balık türünden elde edildiğini açıklayarak bunu bir spesifik ürüne dönüştürebilirsiniz. Ürününüzün araştırılması her zaman önemli olmuştur, ancak bugün daha da önemlidir. Daha fazla rekabet ve daha şüpheci bir kitle ile, yaptığınız her türlü iddiayı desteklemek için harika argümanlara ihtiyacınız var.
OGİLVY’NİN YARATICILIK VE TASARIM ÜZERİNE NOTLARINI PAYLAŞMAK İSTERİM;

OGILVY'DEN TASARIM VE YARATICILIK ÜZERİNE SÖYLENMİŞ DİĞER SÖZLERİ 
·      Araştırmalar, dramatik bir görselle başlayan reklamların diğerlerine oranla izleyiciyi daha iyi yakaladığını göstermiştir.
·      Eğer bir yangın söndürücü reklamı yapacaksanız, yangınla başlayın.
·      Reklamınız satmıyorsa yaratıcı değildir.
·      Eğer kimse reklamınızı okumuyor ve bakmıyorsa doğru konumlandırma bir işe yaramıyor demektir.
·       İnsanlar ürünü satın alır, televizyondaki reklamı değil.
·      Orijinal olanın reklamını yapın.
·      Araştırmayan reklamcılar, düşmandan gelen sinyalleri önemsemeyen generaller gibidir.
·      Reklamlar, pazara gelen olası müşterileri avlayan bir radar gibidir. İyi bir radar alın ve sürekli tarayın.
·      İnsanlar televizyonu sizin reklamınızı görmek için seyretmez.
·      Büyük reklamlar, bir fayda sağlayamadan çok önce ıskartaya çıkarılır.
·      Asla kendi ailenizin okumasını istemeyeceğiniz bir reklam yazmayın.
·      Her reklam birleşik sembole katkıda bulunmalıdır, o da marka imajıdır.









OGILVY'NİN MUHTEŞEM YARATICILIKLI REKLAM TASARIMLARI 

İstiridyeler için Guiness rehberi  tasarımı ile başlayalım. 


Devamındaki görsellerin yorumunu size bırakıyorum.


















duygununblogu

 

Design by Event Faculty

sayfa sonu

Diğer yazılar için minik ok işaretlerini takip etmelisin!